درباره مادرید

در این مقاله قصد داریم که به ارائه اطلاعاتی درباره مادرید بپردازیم اگر می خواهید در مورد این شهر اطلاعاتی را بدست آورید در این مقاله همراه باشید. مادرید یکی از شهرهای اسپانیا است که از لحاظ گردشگری در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد و سالانه گردشگران زیادی از جاذبه های این شهر بازدید می کنند.

شهر مادرید

درباره مادرید باید گفت که مادرید از جمله مهمترین شهرهای اروپایی است که به عنوان پایتخت کشور اسپانیا محسوب می شود. شهر مادرید مرکز استان مادرید نیز به حساب می آید. این شهر و استان در مرکز اسپانیا قرار دارد و موقعیت آن در فلات اسپانیا است. مادرید از جمله شهرهای بزرگ اتحادیه اروپا می باشد و پس از شهرهای لندن و برلین رتبه سوم را دارد. شهر مادرید در حدود 3.5 میلیون نفر جمعیت دارد و اگر جمعیت حومه آن نیز به آن اضافه شود در حدود شش میلیون نفر می شود. مادرید به عنوان اصلی ترین شهر جزیره ایبری نیز به حساب می آید که به دلیل واقع شدن آن در مرکز جغرافیایی و پیشینه تاریخی و کارکردهای اقتصادی و سیاسی اش است.

[caption id="attachment_374" align="aligncenter" width="780"]درباره مادرید درباره مادرید[/caption]

تاریخچه شهر مادرید

درباره مادرید باید بدانید که شهر مادرید نسبت به سایر شهرهای اسپانیا همچون بارسلون و و والنسیا دارای پیشینه کمتر است. قدمت آثاری که در این شهر یافته شده اند به قرن 9 میلادی باز می گردد. شهر مادرید به مدت طولانی نیز در دست مسلمانان بوده است که یکی از مهم ترین آثار مادرید یعنی ارگ المدینه در آن مقطع ساخته شده است. المدینه در سال های بعد به وسیله آلفونسو فتح شد. در قرن پانزدهم میلادی این شهر در بخشی به نان کاستیل واقع شده بود که در حال حاضر به آن تولدو گفته می شود. در آن مقطع حکومت آن پادشاهی بود در خلال جنگ هایی که انجام شد، مسلمانان از آنجا خارج شدند و مردمان آن منطقه شهر مادرید را بنا کردند.

[caption id="attachment_375" align="aligncenter" width="780"]تاریخچه شهر مادرید تاریخچه شهر مادرید[/caption]

وضعیت آب و هوایی شهر مادرید

آب و هوایی شهر مادرید را می توان در دسته بندی آب و هوای مدیترانه ای قرار داد. البته آب و هوای این شهر تحت تاثیر جریانات اقیانوسی نیز هست. در مادرید شاهد آب و هوای گرم در طول تابستان ها و آب و هوای خنک در طول زمستان ها هستیم. طبق برخی دیگر از طیقه بندی های آب و هوایی، آب و هوای این شهر را در گروه آب و هوای نیمه استوایی نیز قرار می دهند. مساله ای که درباره مادرید باید بدانید این است که در قسمت های شرقی و جنوبی مادرید شاهد آب و هوای نیمه خشک هم هستیم. در مقایسه با سایر شهرهای اسپانیا، شهر مادرید زمستان سردتری دارد و میانگین دما در زمستان به شش الی 8 درجه سانتیگراد می رسد. در شب ها دما ممکن است که به زیر صفر درجه هم برسد و در موارد بسیار اندکی هم ممکن است که برف ببارد. تابستان مادرید نیز گرم است و به طور معمول دمای هوا در حدود 31 الی 32 درجه سانتیگراد می باشد و در برخی موارد به 40 درجه سانتیگراد هم می رسد.

[caption id="attachment_376" align="aligncenter" width="780"]وضعیت آب و هوایی شهر مادرید وضعیت آب و هوایی شهر مادرید[/caption]

بهترین زمان سفر به شهر مادرید

از نظر آب و هوایی بهترین زمان سفر به شهر مادرید در فصل پاییز و در ماه های سپتامبر الی نوامبر می باشد، فصل بهار نیز از مارس تا مه وقت مناسبی برای سفر به مادرید است. در این بازه های زمانی آب و هوای مادرید بسیار مطبوع است و برای سفر به این شهر بسیار مناسب می باد. در صورتی که از لحاظ آب و هوایی مشکل ندارید می توانید در زمستان هم به مادرید سفر کنید که هزینه های مسافرت کمتر خواهد بود. در تابستان ها نسبت به 3 فصل دیگر تعداد مسافران در مادرید زیاد است ولی از آنجا که در این فصل هوا بسیار گرم است از نظر آب و هوایی چندان مساعد نیست و اکثر مردم این شهر هم در مسافرت هستند.

جاذبه های مهم گردشگری شهر مادرید

  • Plaza de Cibeles

یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری شهر مادرید میدان سیبلیس است، این میدان زیبایی خاصی را دارد و در میانه این میدان تندیس چشمه سایبلیس واقع شده است که به عنوان نماد مادرید نیز محسوب می شود.

  • Museo Reina Sofia

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مادرید موزه ملی هنر رینا سوفیا است این موزه به عنوان تکمیل کنند موزه پرادو طراحی شده است و افتتاح آن در اواخر قرن بیستم میلادی به دست ملکه سوفیا بوده است. ساخت موزه در ابتدا برای بیمارستان بود و سپس به وسیله بنایی که توسط ژان نوول در 2005 طراحی شد، گسترش یافت. در این موزه آثار زیادی از هنرمندان معرف اسپانیایی از جمله مجموعه بزرگی از اثرهای پیکاسو و سالوادور دالی وجود دارد که از موزهای پربازدید محسوب می شود.

  • Palacio Real

قصر رئال از دیگر جاذبه های دیدنی شهر رئال است که بزرگی این قصر از ویژگی های آن به شمار می آید. این قصر سلطنتی بالغ بر 2500 اتاق مجلل دارد. خاندان های سلطنتی اسپانیا از این قصر به عنوان محل اقامت خود استفاده می کرده اند. در حال حاضر از این قصر برای برگزاری برخی از مراسم های رسمی استفاده می شود و تعدادی از اتاق های آن نیز برای بازدید عموم می باشد.

  • Gran Via

از جمله خیابان های معروف مادرید گران ویا است که از جاذبه های این شهر محسوب می شود و در مرکز شهر واقع شده است. در دو طرف این خیابان تعداد زیادی مغازه و رستوران وجود دارد و ویژگی اصلی این خیابان این است که در طول شبانه روز زندگی جریان دارد.

[caption id="attachment_377" align="aligncenter" width="780"]جاذبه های مهم گردشگری شهر مادرید جاذبه های مهم گردشگری شهر مادرید[/caption]

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای اسپانیا ، وقت سفارت اسپانیا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱